 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Estaton
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:28, 22 Lis 2007 |
 |
Miałbym kilka pomysłów, raczej sprawiające, że gra byłaby bardziej zgodna z realiami:
- Dodanie przyczepki. Miałaby pojemność np. 50, nie wiem jakby to graficznie rozwiązać, myślę, że najwygodniej byłoby to nazwać nie "przyczepka" a "rozkładane siedzenia" i wtedy nie trzebaby grafiki wymyślać. Możnaby to załatwić w "salonie samochodowym"
- W rzeczywistości jest tak, że jak się samochód załaduje cały, to zmniejsza się jego przyspieszenie oraz wydłuża droga hamowania. Myślę, że możnaby dopisać funkcję do przyspieszenia i hamowania zależną od poziomu załadowania samochodu, nie miałaby ona jakoś gigantycznego znaczenia, np. całkowicie załadowany samochód miałby przyspieszenie mniejsze o 20% oraz drogę hamowania dłuższą o 20%
- Mam wrażenie, że rozkład cen losowych jest jednorodny: to znaczy, że prawdopodobieństwo ceny trawy 120 jest takie samo jak ceny 95 (to tylko moje wrażenie, być może się mylę). Myślę, że lepiej byłoby wprowadzić inny rozkład zmiennych losowych, np. gaussowski. Dałoby to możliwość wystąpienia dowolnej wartości, ale wartości znacznie dalsze od założonej średniej byłyby rzadko spotykane.
- Zauważyłem także (znów tylko wrażenie), że zmiana ceny u jednego sprzedawcy jest taka sama w jednym momencie. To znaczy, wartości wszystkich towarów w jednym losowaniu zmieniają się o ten sam procent, myślę, że ta zmiana powinna być losowa dla każdego towaru
- I chyba najważniejsze: tego nie ma na 100% a myślę, że wartoby prowadzić. Już kilka osób o tym wspominało (np. porównanie do rycerza walczącego z żabą i smokiem
). Jeśli ktoś jest wysokorozwiniętym złodziejem i kradnie już samochody i okrada biznesmenów, to nie powinien mieć problemu np. z okradzeniem dziecka. A czasami miewa takowe problemy. Problem ten możnaby także rozwiązać poprzez zastosowanie odpowiedniego wzoru zmieniającego zmienne losowe jednorodne na jakieś inne. Np. jeśli ktoś ma poziom kradzieży 60, to mógłby częściej losować wartości z przedziału 30-60 niż 0-30. Można to łatwo osiągnąć, kwestia dobrania odpowiedniego wzoru
to byłoby chyba wszystko, jak sobie coś jeszcze przypomnę to napiszę.
Jeśli nasz programista uzna któryś pomysł za sensowny, chętnie pomogę od strony merytorycznej (szczególnie z tymi wzorami)
Pozdrawiam
EDIT:
a no i przypomniałem sobie coś jeszcze
często się zdarza, ze na zakrętach się nie można wyrobić przy dużej szybkości i się ląduje np. na ścianie lub na drzewie. Możnaby wprowadzić dodatkowy wskaźnik: zniszczeń. Zniszczenia byłyby zależne od prędkości z jaką strzelimy w coś. Możnaby naprawiać na złomie lub w warsztacie. Jako bajer możnaby wprowadzić długi czas naprawy, ale żeby w czasie naprawy nie siedzieć bezczynnie możnaby dostać samochód zastępczy, tandetniaka, tumblera, po naprawie jedziemy do warsztatu, oddajemy tumblera i dostajemy znów nasze cacko  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Kwasu35
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:22, 22 Lis 2007 |
 |
Wiesz to zależy co się do Cargo ładuje. Gdy np. ładujemy trawę to przecież nie waży ona dużo i dlaczego miała by się wydłużać droga hamowania? najwyżej troszeczkę. Inna sytuacja jest gdy przewozimy np. alkohol. Droga hamowania mogła by się nieźle wydłużyć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|